Home

woensdag 5 februari 2014

Ouderwetse huisvlijt

Ik heb het al zo vaak herhaald in mijn blogs, en nu ga ik het weer doen. Had jij mij jaren geleden vertelt dat ik dit leven zou gaan leiden had ik je niet geloofd. En Ik had ook nooit verwacht dat ik het volgende leuk zou vinden. 

Ik heb een creatieve achtergrond. Als kleuter kon ik uren in de weer zijn met papier en lijm, als tiener tekende ik hele boekwerken vol. Als student fabriceerde ik maquette na maquette en na het afstuderen, even heel lang niks. Ik was uitgeknutselt en de lol was er een beetje van af.
Na een tijdje begon het toch weer te kriebelen, maar ditmaal nam ik geen papier, lijm of potlood in mijn handen, maar breinaalden. Say what?! Ja, breinaalden. Als jonge meid ben ik gaan breien, en weet je wat, ik vind het hartstikke leuk en schaam me er absoluut niet voor! Inmiddels heb ik ook het haken helemaal ontdekt en stuit ik internet af naar leuke patronen.

Ik hoor jullie denken, haken in Thailand, daar is het toch veel te warm voor! Dat klopt, ik haak hier maar weinig kleding. Mijn laatste project was behoorlijk groot. Jullie hebben allemaal de foto's van onze box voor Luna gezien. En deze ziet er meer als een kippenhok uit dan een box voor een baby. Ik wilde langs de bovenrand een rand haken zodat deze niet meer zo scherp is en de box er wat kindvriendelijker uitziet.


Niet echt een vriendelijke bovenkant hè?
Dus ik had wol gehaald in de kleuren van het boxkleed en ik ben aan de slag gegaan. Weken heeft het me gekost om ruim 7 meter te haken. Vorige week was die eindelijk af en ik vind het zelf goed gelukt!



Luna is er ook helemaal blij mee!

Ik kan hier in Thailand verder weinig breien en haken want het is hier natuurlijk vrij warm maar met Nederland in maart in het vooruitzicht kan ik toch wel weer wat meer dingen maken. Aangezien de winter opstartproblemen heeft zal het mij niks verbazen als die in maart op volle toeren koud winterweer zal brengen. Tijd voor warme vestjes voor Luna dus. 
Een van de vestje is al best ver af.



Dit is het achterpand, ik moet alleen nog de andere arm haken en de capuchon en dan is die af. 
Ik heb al lang niet gebreid maar ik kwam op internet zo'n leuk vestje tegen dat ik de breinaalden er ook maar weer bij pak. 
Dit zijn de kleuren voor het vestje.


Nog genoeg werk dus de komende maand want er moet ook nog een mutjes voor de kleine meid gebreid/gehaakt worden.

Visum-update;
Vrijdagmiddag om 4 uur kregen we een telefoontje van de immigratiedienst. We moeten ons vandaag om 10 uur melden met 2 getuigen (onze buren) en meer foto's. Zucht.. Daar gaan we weer. We zijn bang dat de immigratiedienst het bewust aan het rekken is om ons de gelegenheid te geven om een extra 'donatie' te doen voor hun diensten. Ze weten inmiddels dat wij 5 maart naar Nederland gaan dus enige haast is wel geboden. Voor hen de uitgelezen mogelijkheid om het zo langzaam mogelijk te doen zodat wij ze kunnen omkopen om sneller te werken. Nu weten we dit natuurlijk niet zeker maar als al die papieren die we overhandigd hebben en het feit dat we een baby samen hebben niet genoeg bewijs is, dan weet ik het ook niet meer. We hopen dat we het mis hebben en dat ze na vandaag echt aan de slag gaan en we snel het verlossende telefoontje krijgen. En anders moeten we wachten tot 3 maart. Als ze er dan nog niet uit zijn zal ik mijn tijdelijke visum verlopen en moet ik een boete betalen als we de 4e de grens over gaan (we vliegen namelijk op 5 maart heel vroeg).
To be continued.....

2 opmerkingen:

Unknown zei

hee Patricia, wat ziet dat er fleurig uit en inderdaad een stuk zachter, op een afstand ziet dat breiwerk er net uit als duplo, je weet wel van die bouwblokken, heel erg leuk!
Dat vestje van Luna is zeker gehaakt? het lijkt me voor breien te ingewikkeld.
mooie kleuren mooi patroon.

Wens je veel succes bij de immigratiedienst, zal voor je duimen.
veel liefs van Mariël

Anoniem zei

Hallo.