Home

zondag 6 september 2015

Nurture Play Love

Op 15 september is het alweer een jaar geleden dat ik mijn webshop opende. Ik deel eigenlijk maar weinig van mijn webshop hier, dus ik dacht, het wordt nu wel eens een keertje tijd!






In het afgelopen jaar heb ik veel dingen bijgeleerd over het runnen van een eigen webshop. Instagram is daar een hele grote hulp in geweest. Voor wie Instagram niet kennen, het lijkt een beetje op Facebook maar hier draait het om de foto's, niet de teksten. Ook kunnen er geen links en dat soort dingen gedeeld worden, waardoor ik vind dat je veel minder spam over je heen krijgt.
Via Instagram heb ik veel mom-entrepreneurs leren kennen, moeders die vol- of deeltijd hun eigen webshop runnen vanuit huis. Internet vervaagt afstanden waardoor het soms lijkt alsof we elkaar echt kennen. Het kringetjes van vrouwen die ik op Instagram volg zijn vooral van het elkaar complimenteren in plaats van elkaar het succes misgunnen, iets dat op internet en social media helaas maar al te vaak gebeurd. Oprechte complimenten en opbeurende woorden helpen je weer verder te komen.



Afgelopen week ben ik op Instagram over de 1000 volgers heen gegaan. Een super compliment dat mensen mijn werk dus echt mooi vinden en het leuk vinden om mij en mijn creaties te volgen. Nu hoor ik je denken, en dan heb je dus ook al veel verkocht. Dat niet, maar ik heb nooit een specifiek doel voor mezelf gezet. Simpelweg omdat ik gewoon wilde creëren en er plezier in hebben. Toch heb ik wel al ongeveer 50 items verkocht. Veel in Nederland direct aan familie of vrienden, een beetje direct via de webshop maar ook toch best wat items via Instagram. 
Heel eerlijk dacht ik wel dat ik na een jaar misschien wel meer verkocht zou hebben, maar ik had me nooit gerealiseerd dat ik zoveel inspirerende en lieve mensen zou 'ontmoeten' tijdens dit jaar. Het heeft me al zo veel meer gebracht dan ik had kunnen denken. Ik ben verschillende keren geïnterviewd voor een blog, ik heb mee mogen werken aan een workshop om mijn webshop meer een itentiteit mee te geven en ik heb mezelf kunnen ontplooien.



Bovenal ben ik blij dat ik er mijn ei in kwijt kan. Nu ben ik sowieso niet het type dat zich snel verveeld, maar nu heb ik ook een creatieve uitlaatklep. Na jaren lang dag in dag uit creatief bezig te zijn geweest op het MBO en het HBO, miste ik het toch wel. Voor de geboorte van Luna had ik al wel eens wat sjaals, mutsen en poncho's gehaakt, maar dat stopte toen ik naar Thailand verhuisde. Nadat ik hier erg mooie katoen gevonden had, sloeg mijn creativiteit weer op hol. Nu nog steeds, mijn hoofd stroomt over van ideeën. Nog voordat het ene af is, begin ik alweer aan het volgende omdat ik niet kan wachten om mijn ideeën werkelijkheid te laten worden. Ik vind het heerlijk om lekker te gaan zitten, haaknaalden op schoot en de deken of het speeltje onder mijn handen te zien groeien. Ik heel erg veel plezier en energie uit. 
Als ik moet gaan omrekenen wat ik er per uur op verdien dan is het een mager loontje, maar dat is niet mijn hoofdreden. Natuurlijk verdien ik er wel aan, maar het gaat mij meer om het creëren. Nieuwe patronen bedenken, nieuwe kleurencombinaties en unieke items maken, dat is waar het mij om te doen was.




Nu focus ik me alleen nog op accessoires voor de baby-/kinderkamer. Ik maakte eerst ook nog haarbandjes en mutjes maar dat viel niet echt in een categorie te plaatsen. Vandaar dat ik, met behulp van die workshop, besloten heb om me alleen nog te focussen op babykamer accessoires zoals speeltjes, dekentjes, mobielen voor boven bedjes en slingers. Allemaal nog steeds gemaakt van 100% katoen, verbouwd, gespannen en geverfd in Thailand. 



Zoals jullie weten komen wij over een kleine 4 weken weer naar Nederland. Op dit moment ben ik in gesprek met wat Nederlandse webshops die eventueel wel interesse hebben in ee samenwerking. Super leuk natuurlijk, want ik denk dat vaak de verzendkosten een probleem opleveren als mensen zouden willen bestellen. Als producten ook in Nederlandse webshops zou liggen, zou het wellicht wat makkelijker worden. 
Tijdens de bijna 5 maanden dat we in Nederland zijn zal ik ook niet stil blijven zitten. Hoewel ik me natuurlijk wel ga voorbereiden op de komst van deze spruit en daar de eerste paar weken ook wel lekker van ga genieten, zal ik ook zeker niet stil gaan zitten. Vandaar ook een oproep aan jullie allemaal. Mochten jullie zelf op zoek zijn naar uniek kraamcadeau of weten iemand die dat is of misschien heb je wel een speciaal kleurenverzoek, laat het mij zo snel mogelijk weten. Dan kan ik het katoen of de items vanuit hier meenemen en bespaar je de verzendkosten! Spread the word!!


Wil je op de hoogte blijven van alle updates? Volg mij op:
Instagram: @nurtureplaylove

Geen opmerkingen: