Home

zaterdag 28 december 2013

Het oude jaar uit, het nieuwe jaar in

Een jaar voorbij gevlogen, dat zei ik vorig jaar ook al en dit jaar is zeker niet minder snel gegaan.
De kerstdagen zijn weer achter de rug. Wij hebben een gezellige maar rustige kerst gehad. Eerste kerstdag hebben we lekker gekookt en tweede kerstdag zijn we eten gaan halen. Het was heel anders dan kerst in Nederland maar we hebben tijd met elkaar kunnen doorbrengen en dat is het belangrijkste.

Nu het einde van het jaar dichtbij komt gaat iedereen terugblikken en vooruit kijken. Daar ben ik niet anders in. 2013 gaat de boeken in als het jaar dat ik mevrouw Panasri en moeder werd. Een jaar met vele ups maar toch ook wel de nodige downs. Moeder worden, tijd met mijn familie doorbrengen, trouwen in Nederland, weer terug naar Thailand, wennen aan de schoonfamilie, familie op bezoek hier, trouwen in Thailand. Het kan absoluut geen saai jaar genoemd worden! 
Hoewel het laatste stuk van 2013 overschaduwd wordt door een innerlijke strijd en een strijd met de schoonfamilie, is het een jaar geweest waar ik trots op ben. Spijt van dingen heb ik niet. Ik vind spijt hebben zonde. Heb ik geen fouten gemaakt dan, zeker wel! Meer dan ik hier zou kunnen schrijven, maar ik heb nergens spijt van. Fouten maken we om te leren en dan heb ik het afgelopen jaar absoluut gedaan. Je bent nooit uitgeleerd en dit is een van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar; leer (nog meer) van je fouten.

Nu maak ik eigenlijk nooit goede voornemens, want ik ben van mening dat je altijd, op elke dag kunt besluiten om dingen anders te doen, maar dit jaar vond ik het toch weer eens tijd. Ik werd de afgelopen tijd veel gekweld door negatieve gevoelens en het glas was veel half leeg. Daar ben ik nu wel klaar mee. Ik wil geen tijd verspillen aan negatieviteit. Het nieuwe jaar wil ik met frisse moed en energie beginnen.

Om me te kunnen opladen gaan we daarom even 2 dagen weg. Weg vanuit de dagelijkse sleur en de schoonfamilie. We gaan naar een plaatsje 250km bij ons vandaan en de volgende dag gaan we naar Jack's master in de forest temple. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan en dat heeft me toen zo goed gedaan. Nog even het oude jaar goed afsluiten voordat we het nieuwe jaar instappen.

Wat 2014 allemaal in petto heeft voor ons weet ik niet en wil ik ook niet weten. Wat ik wel weet is dat ik hard moet werken om niet over de controle over te willen hebben. Dat leek ik dit jaar een beetje te zijn kwijt geraakt. Het go-with-the-flow was juist wat me zo aantrok in Jack, het land en de levensstijl. Met de komst van Luna was dat weer wat weggezakt. Ik wil geen gestreste moeder zijn, dus voor 2014, breath in, breath out and let go! Het allerbelangrijkste is dat ik ben met de man van wie ik zielsveel hou en een prachtige dochter heb waar ik iedere dag volop van geniet.

Ik heb nog wel wat meer goede voornemens voor 2014, maar die hou ik nog even voor mezelf. Ik zal in de loop van volgend jaar wel wat meer vertellen maar het heeft met eten te maken.

Dan rest mij niks anders dan jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling toe te wensen! Ik hoop dat jullie, net als mij, kunnen terugkijken op een prachtig jaar en met goede moed vooruit kijken!




Reageer en mail probleem
Ik krijg het probleem niet opgelost met het reageren op mijn blog. Daarnaast krijgt niet iedereen een mailtje dat ik een nieuwe blog heb geplaatst, dus daar heb ik het volgende op gevonden. 
Ik ga een lijst met emailadressen maken en een mailtje sturen als ik een nieuwe blog plaats. Ik ga deze in het nieuwe jaar maken, dus houd je mailbox in de gaten. Als je dan nog steeds geen mailtje ontvangen, stuur mij dan even een mailtje en dan zet ik je emailadres ook op de lijst.

1 opmerking:

Unknown zei

Weer een nieuw jaar, weer nieuwe kansen ;)
Heerlijk dat jullie samen naar de Tempel gaan, zo heerlijk allemaal plussen integreren <3 http://www.froot.nl/posttype/froot/een-eerbetoon-aan-alle-moeders/
Spread your good energy!!
hele mooie jaarwisseling, en een vol met je wensen 2014
met heel veel liefs van Mariƫl