Home

zaterdag 9 november 2013

Sneak preview

Morgen is het dan zo ver, onze Thaise bruiloft.

Ruim een jaar geleden hebben we de datum geprikt. Maanden lang is de Thaise bruiloft het laatste geweest waar ik aan dacht. Zwanger zijn, kindje krijgen, trouwen in Nederland en vervolgens weer terug naar Thailand gaan. Daar aankomen gingen we meteen weer aan het werk met onze vrijwilligers. Kortom; weinig tijd om te plannen.

Buiten onze buitenlandse gasten hadden wij de bruiloft helemaal niet zo ver van te voren hoeven te plannen. Jacks moeder reed donderdag nog rond om uitnodigingen te verspreiden. Want ja, als je die te vroeg verspreid is iedereen het alweer vergeten. Drie dagen van te voren is dus ruim op tijd hier!

De ruim 1000 gasten staat nu wel vast. De meesten mensen komen uit omliggende dorpen en heb ik dus wel eens gezien (of zij mij). Daarnaast hebben wij hooggeplaatste gasten. De gouverneur en de senator van de provincie Nong Khai komen naar onze bruiloft en een van hen gaat zelfs een speech geven (in het Engels als het goed is). Het gaat dus sowieso een bijzondere bruiloft worden.

De zenuwen beginnen nu toch wel op te komen hoor. Helemaal omdat ook ik een speech moet gaan geven, voor ruim 1000 man. Daarvan zullen misschien 50 mensen mij verstaan, maar toch..

Je zou denken dat het nu, om 17.00 toch wel een heel eind klaar zou zijn, maar als ik nu rondkijk moet er toch nog heel wat gebeuren.

Hier alvast een kleine preview van wat dingetjes die wel al (bijna) af van onze bruiloft.


Het podium met een 5,5m bij 2,5m spandoek (je ziet mijn kippenvel..)


Papa de toezichthouder, Richard de fotograaf en mama de videograaf :)

Tafels, tafels en nog meer tafels...

....waar je ook kijkt, langs de vijver...

...onder het huis.

En natuurlijk niet te vergeten; de jurk! Nu hebben jullie de Nederlandse jurk, die ik 's avonds aan doe, al gezien. Hieronder een kleine preview van de Thaise jurk.



Het taille gedeelte

De onderkant van de jurk

Langzaam druppelen de buitenlandse gasten ook binnen. Er stond zelfs een oude vrijwilligers als verrassing.
Morgen wordt het vroeg opstaan want om 4.30 staat de kapster klaar voor haar en make-up. Vroege bedoeling dus.

Jack is behoorlijk zenuwachtig en ik ben ook best nerveus. We kijken er vooral naar uit en de volgende blog zal ik wel wat foto's laten zien van het hele gebeuren.
We hebben er zin in!

1 opmerking:

Unknown zei

Och lieve lieve Patricia,
aan de ene kant zou ik zeggen whaaaa wegwezen daar ;) {niet doen hoor!! :) }
aan de andere kant, ga daar nu maar eens lekker genieten, wie maakt dat nu mee, helemaal in Thailand, waar de zon schijnt, heerlijk samen met je lief en met je lieve lieve LUNA, je dierbare ouders in de buurt, je broer en zijn meisje, en wie nog meer.
Het is nu eenmaal een heel circus, maar weer een heel avontuur, dit pakken ze niet meer van je af!
Wens je een hele hele mooie dag, Hartelijk Gefeliciteerd!
met heel veel liefs van "de" Engelen