Home

zondag 14 september 2014

Never try never know

Zo gaat het met zoveel dingen, als je het nooit probeert zul je het nooit weten. Zo ook met mijn nieuwe avontuur waar ik de afgelopen maanden aan gewerkt heb.

Jullie weten inmiddels dat ik een grote liefde voor handwerk heb ontwikkeld de afgelopen jaren, voor haken in het bijzonder. Met plezier haakte ik kraamcadeautjes en speeltjes in elkaar voor familie en vrienden. Hier in Thailand was het wel even zoeken naar goede garen want alles was hier gemaakt van een goedkoop, slecht uitziend synthetisch materiaal. Helemaal blij was ik toen ik per toeval een goede kwaliteit 100% katoenen garen tegenkwam in winkel. Na wat googlen de leverancier gevonden en een lijst gekregen met alle beschikbare kleuren. Het mooie is dat deze katoenen garen in Thailand verbouwd en gespannen wordt, waardoor het een fractie van de prijs van katoenen garen in Nederland is.

https://www.etsy.com/listing/191088161/crochet-star-toy-with-rattler-for-baby?ref=shop_home_active_18

Met deze mooie katoenen garen in mijn handen en met flink wat complimenten over mijn gemaakt werk begon er langzaam een ideetje te broeden. Misschien zou ik er wat aan kunnen verdienen.... En zo begon afgelopen april het idee. Ik ga het gewoon proberen om mijn gehaakte spullen via internet te verkopen.

https://www.etsy.com/listing/203237511/granny-stripe-crochet-baby-boy-blanket?ref=shop_home_active_14

Ruim 5 maanden lang ben ik bezig geweest met patronen opzoeken en vervolgens helemaal te veranderen of de patronen zelf te bedenken. Met verschillende  dekentjes en speeltjes als resultaat. Maar er zat niet echt vaart in, ik bleef maar kleine aanpassingen doen en dingen uitproberen maar ik kwam niet tot de afrondingsfase. Het sukkelde maar een beetje voort. Tot ik er vorige week toch echt klaar mee was met dat uitstellen, ik moest een datum voor mezelf stellen. Ik gaf mezelf een week. Goede foto's maken en teksten schrijven voor bij de advertenties. Ineens vloog alles uit mijn handen, de teksten (waar ik zo tegenop zag) waren zo geschreven en ook de foto's zien er mooi uit.

https://www.etsy.com/listing/203225980/baby-shower-gift-set-o-star-stitch?ref=shop_home_active_9


En hoe ga ik dit dan aan de man brengen? Vorige jaar kwam ik per toeval de website Etsy tegen. Een platform waar iedereen een webshop kan openen en zijn waren aan kan bieden. Het is geen Marktplaats waar je tweedehandse spullen aanbied, maar mensen bieden er hun handgemaakte spullen op aan. Van haak- en breiwerken en patronen tot schilderijen en van houten keukenaccessoires tot trouwjurken. De meeste spullen zijn ambachtelijk vervaardigd en zijn dus unieke items.

https://www.etsy.com/listing/203442187/granny-stripe-crochet-baby-girl-blanket?ref=shop_home_active_1

De naam voor mijn kleine webshop had ik maanden geleden al gevonden: Nurture Play Love (of te wel Verzorging Spelen Liefde). Die gehaakte spulletje ik aanbied zijn namelijk voor baby'tjes of voor kleine kinderen.

https://www.etsy.com/shop/NurturePlayLove

Met plezier heb ik er de afgelopen maanden aan gewerkt. Ik vind het leuk om te haken en dingen te creƫren. Wat nou als het niet gaat lopen? Dat zien we dan wel weer. Als je het nooit probeert zul je het nooit weten!

https://www.etsy.com/listing/203231070/baby-shower-gift-set-crochet-baby?ref=shop_home_active_4

Klik hieronder om naar mijn webshop te gaan, of klik op een van de foto's om direct naar de advertentie van dat item te gaan. Voor vrienden en familie maak ik uiteraard een speciaal prijsje :D
https://www.etsy.com/shop/NurturePlayLove

Fijne zondag allemaal!!

2 opmerkingen:

Monique van Diessen zei

Ha lieverd, wat een geweldige nieuwe stap! En wat ziet het er prachtig uit, dat moet toch gaan lopen zou je zeggen ;-) Heb je al iets verkocht? Ben heel benieuwd!
Liefs, Monique

Patricia zei

Dank je wel! Ik heb tot nu toe al best wat bezoekers gehad en verschillende mensen hebben een item of mijn shop geliked. Ik heb nog niks verkocht, zou ook wel snel zijn na 3 dagen, maar je weet maar nooit. Ik wacht rustig af!
Liefs, Patricia